Pinkeltje en Carnaval

Hebben Buurtvereniging Pinkeltje en carnaval iets met elkaar gemeen? Hebben Pinkeltje en de Blauwbaadjes iets met elkaar gemeen?

Niet zo direct zult u denken, maar dan vergist u zich toch een beetje. Pinkeltje was namelijk, zeker na de oprichting van de Blauwbaadjes in 1973, regelmatig te zien in de jaarlijkse carnavalsoptocht hier in Uivergein. Dit stond altijd garant voor gezelligheid en leut, maar de deelname werd ook altijd aangegrepen om de gemeentelijke politiek even te wijzen op iets wat Pinkeltje op dat moment dwars zat. De foto’s bij dit artikel spreken voor zich. Toen was een trapveldje in de wijk Hoenkoop een belangrijk thema en we weten allemaal dat er nu een mooi trapveldje ligt in onze wijk.

Maar dit jaar hebben Pinkeltje en de Blauwbaadjes nog iets gemeen met elkaar. Samen vieren wij een jubileum. 44 jaar de Blauwbaadjes en 50 jaar Buurtvereniging Pinkeltje! Samen jarig en samen dus een bijzonder jubileumjaar. Het feestprogramma in het carnavalsweekend van de Blauwbaadjes barst uit zijn voegen met allerlei activiteiten. Menig Uivergeiner in Uivergein zal zijn hart kunnen ophalen tijdens deze carnavalsdagen.

Buurtvereniging Pinkeltje feliciteert De Blauwbaadjes en uiteraard in het bijzonder Prins Rafaël en zijn hofdames en de Raad van Elf. Wij wensen iedereen een geweldig jubileumcarnaval toe.

44 jaar Uivergein – Alaaf!!!