Oliebollen en Pinkeltje

Oliebollen en Pinkeltje is ook al jaren een hele goede combinatie. Al vele jaren wordt aan het einde van het jaar, dan wel direct aan het begin van het nieuwe jaar, de oliebollenparty georganiseerd. Ooit begonnen als een activiteit met het 40 jarig bestaan van Pinkeltje, is het inmiddels nu een leuke happening, die niet meer weg te denken is in de speeltuin. De speeltuin wordt gezellig gemaakt met vuurkorven, sfeerverlichting, een heerlijke warme tent en natuurlijk pas starten als het écht donker is. Want dat is natuurlijk het leukst van alles.

In het jubileumjaar van het 40 jarig bestaan was dus het bestuur en de jubileumcommissie op zoek naar een evenement wat ook in de kerstvakantie van de vele kinderen in de buurt kon worden gehouden. En dat werd dus de oliebollenparty, voorafgegaan door, tot op de dag van vandaag, een lampionoptocht door de wijk Hoenkoop. De eerste jaren was ook de kerstman nog van de partij, maar in 2017 aan het begin van het jubileumjaar en ook de afgelopen week nog, was ineens Pinkeltje de persoon die voorop ging in de optocht. Gelukkig hebben we Pinkeltje het hele jubileumjaar regelmatig teruggezien tijdens de vele activiteiten.

En wat was het altijd gezellig tijdens deze oliebollenparty’s. Nadat iedereen zijn lampion weer keurig had ingeleverd (want we gingen wel voor veiligheid, dus gewoon met een lampje met batterij), kon iedereen zich te goed doen aan de oliebollen, de appelbeignets, de heerlijke warme chocolademelk en zeker niet te vergeten de glühwein. Elk jaar weer een hoogtepuntje zullen we maar zeggen. Gezellig met elkaar in de kou, de regen, met veel of weinig wind, staat groot en klein te kletsen en te toasten op het oude en het nieuwe jaar.

En nu dit jaar, aan het einde van het jubileumjaar ter gelegenheid van het 50 jarig bestaan, mocht uiteraard de oliebollenparty niet ontbreken. Er was dit jaar iets extra’s want er was een leuke diapresentatie van alle activiteiten ter gelegenheid van het 50 jarig bestaan. Ook werd officieel de jubileumvlag gestreken. Een beetje plechtig moment, dat wel uiteraard, maar daarmee kwam dan ook echt een einde aan een geweldig mooi en leuk jaar waar iedereen met plezier op kan terugkijken.

Het kan dan ook niet anders dat dit jubileumjaar tijdens deze oliebollen-party knallend werd uitgeluid met spetterend vuurwerk!