De voordeur

Net als bij elke andere vereniging heeft ook de buurtvereniging Pinkeltje haar leden. Met hun bijdrage als contributie dragen de leden een steentje bij aan het bestaan van de vereniging en natuurlijk ook de speeltuin.

Maar met dit lidmaatschap van Pinkeltje is wel wat bijzonders aan de hand. Wordt je lid van een sportvereniging, een leesclub of een bibliotheek, dan ben je persoonlijk lid. Bij Pinkeltje is dat dus niet zo.

Nee, bij Pinkeltje is eigenlijk de voordeur lid van de buurtvereniging. En het leuke is daarbij, dat alle personen achter deze deur automatisch lid zijn.

In de wijk Hoenkoop zijn zo’n 250 voordeuren en daarvan zijn er 136 lid van Pinkeltje. Daarnaast zijn er ook nog zo’n 17 voordeuren lid buiten onze wijk.

Dus eigenlijk kunnen we spreken van een voordeurlidmaatschap als men lid is van Pinkeltje en om dit maar eens wat meer zichtbaar te maken hebben we hieronder een aantal foto’s afgebeeld van voordeuren in onze wijk Hoenkoop.