De verhalenverteller

Heeft u zich wel een afgevraagd wie toch die leuke verhaaltjes en interviews maakt voor de website van Pinkeltje?

Dat is een oude bekende van Buurtvereniging Pinkeltje die een aantal jaren geleden uit de wijk Hoenkoop is verhuisd naar de Oudewaterse wijk Noort Syde. Toch heeft hij ook nadat hij uit de wijk is verhuisd, een band gehouden met onze buurtvereniging. Hij is lange tijd bestuurslid van de vereniging geweest en heeft er tijdens die periode voor gezorgd dat de buurtvereniging ook daadwerkelijk een vereniging werd. Daarnaast is hij jarenlang Sinterklaas bij Pinkeltje geweest. Ik heb het natuurlijk over Barie Hartsuiker.

Hij is een echte verenigingsman die samen met zijn echtgenote Jolanda, ook nadat ze verhuisd zijn, nog lid van de buurtvereniging zijn gebleven. Regelmatig kom je ze nog op diverse activiteiten tegen.

Toen ik hem vroeg om eens na te denken over het schrijven van wat stukjes voor de website over 50 jaar Pinkeltje kreeg ik de volgende dag al een enthousiaste mail terug met ideeën en verhalen die gemaakt konden worden. Na een paar keer verder gepraat te hebben is Bari begonnen met het schrijven van allerlei verhalen en interviews van de afgelopen 50 jaar. Er zijn genoeg onderwerpen en verhalen te bedenken om de website hiermee het hele jaar te vullen.

Hij is in staat om deze verhaaltjes leuk en met oog voor historie en toch ook met de nodige humor te schrijven. Ik ben dan ook altijd weer benieuwd welk verhaal er nu weer uit zijn pen komt.
Hopelijk dat u als lezer hier ook veel plezier aan beleeft.

Peter Boere