De deur van de garage

Een garage in de zin van autostalling is het niet, je kan er met een auto niet in. De garage bij Pinkeltje is in gebruik voor de opslag van heel veel spullen die zo op zijn tijd ook echt nodig zijn. We hoeven alleen maar te denken aan de grasmaaier, het tuingereedschap en al het ander materiaal wat daar staat om de speeltuin er elke keer tip-top uit te laten zien. Maar hoe je het ook went of keert, de garage en dan met name de garagedeur is een soort van blikvanger in de speeltuin. Het valt meteen op als je de speeltuin binnenkomt, de deur met de afbeelding van Pinkeltje en daarnaast het oude plaatsnamenbord van Hoenkoop.

De garage is jaren geleden gebouwd om inderdaad als opslag te functioneren. Er is een gewone garagedeur in gehangen; wel zo handig met het in- en uit laden van allerlei attributen. Maar ja, zo’n deur is jammer genoeg wel aan slijtage onderhevig. De mannen van de onderhoudsploeg hadden er zo in de loop der jaren al eens wat reparaties aan gedaan, maar op een gegeven moment is de deur echt slecht. Opknappen was niet meer mogelijk, vervanging van deze deur was noodzakelijk.

Gelukkig is Pinkeltje jarig dit jaar. En wie jarig is trakteert, maar krijgt ook cadeaus. Pinkeltje trakteert het gehele jaar door met leuke activiteiten en niet te vergeten natuurlijk de feestweek straks in juni en juli. Maar zo af en toe krijgt Pinkeltje ook een cadeau. Zo kwam aannemingsbedrijf J. van der Windt b.v. met de de jubileumgroep van Pinkeltje in gesprek en kwam de vraag wat zij in het jubileumjaar konden sponsoren. Meteen dacht de jubileumgroep aan een garagedeur die dus nodig aan vervanging toe was. En zo werd er nog niet zo lang geleden een spiksplinternieuwe garagedeur geplaatst en dan ook nog in de zo karakteristieke kleur geel. Een door de onderhoudsploeg opgeknapte Pinkeltje heeft zijn plaats ook weer gevonden op deze deur. Buurtvereniging Pinkeltje is er heel erg blij mee! Wij danken Jan Dionisius van Aannemingsbedrijf J. van der Windt voor dit prachtige cadeau.