Interview met onze burgemeester, Pieter Verhoeve

In het kader van de verschillende interviews die we houden onder bekende en minder bekende mensen uit onze wijk Hoenkoop, de buurtvereniging Pinkeltje en Oudewater, mag één persoon uiteraard niet ontbreken. Inderdaad; onze huidige burgemeester Pieter Verhoeve. Op onze vraag of hij mee wilde werken aan dit interview viel het niet mee om hier een geschikt moment voor te vinden. Maar gelukkig bevindt ook Pinkeltje zich tegenwoordig in het digitale tijdperk en was het ineens een stuk gemakkelijker om Pieter Verhoeve de inmiddels bekende vijf vragen aan hem voor te leggen.

Hieronder zijn antwoorden op deze vragen:

1. “Als ik aan Pinkeltje denk, dan…”
Misschien wel de mooiste speeltuin die Oudewater heeft, ook omdat de buurt ontzettend betrokken is op deze plek! En een mooie buurtsite trouwens.

2. “Het mooiste speeltoestel in de speeltuin is…”
Het hele speelpark zelf natuurlijk. Ik zou niet één toestel tekort willen doen. Wanneer je de wijk inkomt, zie je opeens een kleurige, groene oase: Pinkeltje. Dat geeft reeds een glimlach.

3. Pinkeltje organiseert elk jaar een aantal leuke activiteiten zoals o.a.
a. De Nieuwjaarsborrel,
b. Het Paaseieren zoeken en de Paasbrunch,
c. De Spelletjesmiddag,
d. De Jeu de Boules – avond met de Franse hapjes e.d.
e. Het Sinterklaasfeest.

“De leukste activiteit door het jaar heen bij Pinkeltje is…”
Ook hiervoor geldt: het geheel is meer dan de som der delen. Elke activiteit draagt bij aan meer saamhorigheid tussen de ‘150 voordeuren’. Dat is goud waard in onze tijd.

4. Nu Pinkeltje 50 jaar bestaat is het leuk om terug te kijken. De vele activiteiten en feesten bij Pinkeltje staan in het geheugen gegrift. Maar het leukste feest is/was…”
De opening door burgemeester Zielhuis zal ongetwijfeld speciaal zijn geweest. En heel bijzonder natuurlijk dat op 1 juli a.s. de burgemeester weer uitgenodigd is voor het jubileumfeest!

5. “Als ik de ‘baas zou zijn van Pinkeltje’, dan zou ik…”
Trots zijn op hoe het nu is. Dit vasthouden en mogelijk nog verbeteren waar het kan.