Coop Heijmans deelt uit!

Bron: IJsselbode.nl
Geschreven door: Ellen van Leeuwen

Marcel Heijmans van supermarkt Coop kwam donderdag op de fiets naar speeltuin Pinkeltje om een mooie cheque uit te delen. Met de statiegeldactie heeft buurtverenging Pinkeltje maar liefst 1514,60 euro opgehaald. “Het hoogste bedrag dat dit jaar is opgehaald. Ik sponsor Pinkeltje al 31 jaar. Het is een bijzondere speeltuin waar ik vroeger ook graag kwam met mijn kinderen Het leuke vind ik dat ze ook de boodschappen voor hun buurtactiviteiten bij mij in de supermarkt doen. Zo gunnen we elkaar over en weer wat”, aldus Marcel.

AED

Peter Kool, Marieke Spruit en Pinkeltje zijn onder de indruk van het prachtige bedrag. Marieke: “Ik dacht aan 700 euro, niet aan het dubbele. Ik ben er beduusd van.” Een bestemming is al gevonden, vertelt Peter: “Het zal een belangrijke aanvulling zijn voor de AED hier. We hebben de afgelopen twee weken een inzameling gedaan in de buurt. Daarmee hebben we 2000 euro opgehaald. Dat is precies voldoende voor het aanschaffen van een AED. Maar we hebben ook een reservepotje nodig voor als de AED een keer gebruikt wordt. Dan moet deze weer opnieuw gekeurd en verzegeld worden. Ook willen we graag een klein keukentje in de garage bouwen.”

Uniek

Een speeltuin als Pinkeltje is uniek in haar soort, vertelt Pinkeltje zelf: “Dit is de mooiste speeltuin uit de hele omgeving. Mensen komen uit heinde en ver om hier te spelen.” Marieke vult aan: “Het bijzondere is dat we met een aantal mensen uit de buurt elke dinsdagavond het onderhoud van de speeltuin doen. Daarbij zijn we als buurtvereniging actief met het organiseren van activiteiten hier in de wijk. Dat doen we om sociale contacten te onderhouden.”