Nieuwjaarsparty en lampionnenoptocht

Bij de ondergaande zon en temperaturen die onder het vriespunt doken verzamelden zich vele buurtgenoten, oud-buurtbewoners en inwoners van de voormalige wijk Hoenkoop in de speeltuin voor de aftrap van het jubileumjaar 50 jaar Pinkeltje. Met de nieuwjaarsparty werd het jubileum ingeluid. Heerlijke oliebollen, appelflappen, warme chocolademelk en gluhwein stonden klaar en lampionnen werden uitgedeeld aan de kinderen van de wijk. Peter Boere, voorzitter van de jubileumcommissie, heette iedereen van harte welkom en vertelde kort over het ontstaan van de buurtvereniging. In 50 jaar is samen van alles gelukt door het samen te doen. Onder andere het realiseren van de mooiste speeltuin van Oudewater en nu het organiseren van het jubileumjaar. In het voorjaar is er een activiteit voor de kinderen, voor de zomer een gezellige feestweek en in het najaar nogmaals een leuke activiteit voor de buurt. De aftrap van dit jaar kon dan ook niet zonder een speciale gast: Pinkeltje! Ons eigen boegbeeld, de mascotte van de buurt, was naar de speeltuin gekomen met een speciaal cadeau, een grote jubileumvlag. Deze vlag is voor iedereen te koop. Daarna liep Pinkeltje voorop in de lampionnenoptocht en terug in de speeltuin was er een warm kampvuur en de lancering van de gloednieuwe website www.buurtverenigingpinkeltje.nl. Een geweldig gezellige avond. Op naar een prachtig jubileumjaar!

[gallery_bank type=”images” format=”masonry” title=”true” desc=”false” responsive=”true” display=”all” sort_by=”random” animation_effect=”bounce” album_title=”false” album_id=”6″]