Interview met Gert Kroon

Als je eerder een interview gedaan hebt met Jeannette Kroon, dan kan een interview met Gert in deze serie niet achterblijven. Hoewel zij samen vaak aanwezig waren bij de vele activiteiten van Pinkeltje hadden ze hierin ook hun eigen activiteiten. Was Jeannette nauw betrokken als bestuurslid, Gert maakte en maakt, wanneer het kan, zich zeer verdienstelijk binnen de onderhoudsploeg van de speeltuin.

Ook aan Gert legden we de volgende vijf vragen voor:

1. Als ik aan Pinkeltje denk, dan …….

Denk ik aan de onderhoudsavonden. Gehaast even eten, want zo snel als het kan naar de speeltuin om allerlei klusjes, groot en klein, op te pakken. Als je vervolgens daarna het plezier ziet wat de kinderen hebben als ze aan het spelen zijn, dan weet je weer waar je het voor doet.

1. Het mooiste speeltoestel in de speeltuin is ………….. omdat, ………….

De huidige glijbaan omdat het juist zo’n leuk multifunctioneel speeltoestel is. Je kan er op klimmen, je kan er op klauteren met de glijpaal er vanaf schieten, maar vooral natuurlijk van afglijden. Een mooie bijkomstigheid is, toen deze nieuwe glijbaan werd geplaatst, dat die gedraaid geplaatst is ten opzichte van de oude glijbaan. Voordeel hierbij was dat als je er vanaf ging je niet met je gezicht in de zon zat en vooral niet te vergeten, de glijbaan op zich niet te warm werd. Want bij de oude glijbaan, kon je behoorlijk last hebben van de door de zon verwarmde glijdelen.

Een speeltoestel dat er niet meer is, maar wat ik wel erg leuk vond, was het bewegende paard. De kinderen probeerden daarmee zo groot mogelijke bewegingen te maken. Een klein risico daarbij om dan met het gezicht op de stang te komen was er wel, maar volgens mij is dit maar een paar keer gebeurd.

1. De leukste activiteit door het jaar heen bij Pinkeltje is …….. omdat, ……..

De nieuwjaarsparty. De oliebollen met de vuurkorven met het branden van hout. Altijd een heel erg gezellige bijeenkomst. Leuk voor de kinderen met de lampionnenoptocht en leuk voor de ouders en oudere leden om gezellig met elkaar om het vuur een oliebolletje en glühwein te drinken. Vaak natuurlijk wel koud, maar ja, dat moet je er maar voor over hebben.

1. De vele activiteiten en feesten bij Pinkeltje zijn leuk, maar het leukste feest is/was ……., omdat ……..

Het 40 jarig jubileum. Dit feest is mij het meest bijgebleven. Er was zo ontzettend veel georganiseerd. De voorbereiding vroeg wel heel erg veel tijd, maar het was het dubbel en dwars waard. Velen hebben enorm veel plezier beleefd aan deze week en ook was het zeker zo dat voor jong en oud er wel iets te doen was. En vond je het ene niet leuk, ach dan ging je gewoon niet, want dan was er zeker iets in het programma wat je wel leuk vond.

1. Als ik de ‘baas zou zijn van Pinkeltje’, dan zou ik ……….

Ik mis wel wat activiteiten maar ben wel blij dat, hoe dan ook, het altijd is doorgegaan. Ondanks de wisselingen in het bestuur en de onderhoudsploeg, is het zo dat de speeltuin er altijd prachtig verzorgd bij staat. Als ik zo vanaf de bank vanuit ons huis naar de speeltuin kijk, doe ik dat met een tevreden gevoel.